Sunday, March 13, 2011

Hikayat Orang Kaya Jeram

aku bukan lah orang kaya yang sebenar pun, tapi gelaran ini diberi oleh salah seorang bekas pekerja aku (sorang tu je pun pekerja aku)..budak tu aku dah terminated pun psl dia buat lori aku mcm lori wakaf....itu kisah lebih kurang 3 tahun dulu. bagus tak aku, dia bagi gelaran yg baik tapi aku buang keje gak..hahahaha.
oh..aku bukan penduduk asal pekan Jeram kat Kuala Selangor ni..aku baru je ddk sini hampir 4 tahun..kampung aku Tg Karang..Jeram ni kira tempat aku settle down la kiranya..aku beli tanah lot dan bina rumah kat sini. Pastu aku bukak pulak tempat main paintball dlm jarak 3km je dari rumah aku..
awal tahun 1997, aku pernah bukak kedai jual kereta terpakai kat Tg Karang, tapi tak smpt setengah tahun dah bungkus berikutan kejatuhan nilai matawang Asia yang dikatakan dilakukan oleh George Soros (aku pun guna alasan ini walaupun sebab utama kebungkusan bisnes itu akibat kurang ilmu pengetahuan aku).Kalau bisnes ini berjaya agaknya aku pakai nama Orang Kaya Tg. Karang la kott.. tapi ape2 hal pun, kena la tuding salah kat orang lain...

-KALAULAH KEKAYAAN ITU DIKIRA DARI JUMLAH HUTANG -

2 comments:

  1. engko letak la iklan banyak-banyak kat tepi sana nanti pakcik gugel kasi banyak duit oo..buleh lagi kayoo..

    ReplyDelete
  2. Itulah, penangan Soros...
    semua orang busines lingkup sebab dia...
    negara Boros juga sebab Soros!!!

    ReplyDelete