Wednesday, March 16, 2011

Kisah Penyamun Yang Sangat Bebal

2 tahun sudah rumah kediaman aku telah dipecah masuk pada waktu pagi. sekitar 8 pagi mungkin, pasal masa tu aku pegi hantar anak kesekolah dan waktu aku sampai rumah dalam pkl 9 rumah aku dah tonggang langgang kena geledah.
waktu buat pemeriksaan aku tengok semua barang mcm buku, baju dll dia humban, tapi ada 1 al quran elok dia letak atas katil siap lapik dengan tuala kecik. mungkin si samdol tu lupa nak ambil wudhuk, so dia takut berdosa pegang alquran tanpa bersuci. dia selak2 jugak quran tu kot2 aku simpan duit dlm tu le. (amalan makcik2 utk elak duit dicurik oleh toyol, aku x buat keje mcm tu) dpt jugak le penyangak tu seutas jam tangan jenama bonia bini aku punya.
satu lagi benda yg dia kebas ialah geran motor (motor comel yg dh rosak). aku rasa dia kebas geran tu dgn harapan esok lusa nak curik motor tu pulak..boleh la jual mahal sikit pasal ada geran, tak mcm motor panas lain, jual 2-3 ratus je. pastu cerita tu senyap je, hinggalah setahun kemudian aku terjumpa geran tu kat depan rumah dlm keadaan baik. mungkin samdol tu pulang balik psl tak tahan panas dlm perut (hehehe)...tak ah..aku x bomohkan pun, even laporan polis pun aku malas nak buat..kesian kat famili dia, kang mak dia mati sakit jantung lak bila anak kena lokap.
aku rasa dia pulang balik geran motor tu psl dia baru tahu nak tukar nama kena ada i.c owner motor dan  owner kena tandatangan borang pindahmilik kat JPJ..kesian ..bodoh tahap kongkang.

-KALAULAH KEKAYAAN ITU DIKIRA DARI JUMLAH HUTANG-

No comments:

Post a Comment